multitasking

…en goed management natuurlijk!

Een mooi artikel van onze wetenschappelijke geestverwanten van het HPO-Center over de rituelen van slechte managers. Wat doen slechte managers eigenlijk? En belangrijker nog, welke psychologie zit daar achter? 

Ons commentaar willen we je niet onthouden:
‘De manager uit dit artikel acteert inderdaad niet bepaald krachtig. Hij stelt zich te afhankelijk op, zowel naar het verleden als naar ‘boven’. Een goede manager weet waar hij aan begint; en voelt zich eigenaar van duidelijke ambities. Hij laat het goede intact zolang dat ondersteunend is aan de ambities. En betrekt de stake holders voor draagvlak om met daadkracht gezamenlijk de ambities te realiseren.  Daarbij stelt hij resultaat boven eigen ego. Dus niet veranderen om zijn stempel te kunnen drukken. Bij weerstand en ‘beren op de weg’ stelt hij (zich) doorlopend de vraag ‘hoe dan wel?’

In dit korte stukje komen de zes kernwaarden van Dé Bedrijfsoptimalisator® aan bod…
1) Daadkracht.
2) Resultaatgerichtheid.
3) Klantgerichtheid.
4) Professionaliteit.
5) Integriteit.
6) En samenwerking…

…en de vijf uitgangspunten van het HPO-Center.  

1) Kwaliteit van management.
2) Openheid en actie-gerichtheid.
3) Lange termijn gerichtheid.
4) Continue verbetering en vernieuwing.
5) Kwaliteit van medewerkers.

Door het toepassen van deze combinatie zorg je dat ondernemingen hun doelstellingen realiseren. Ook als deze ambitieus zijn: verdubbeling van omzet, rendement of welzijn. Van diepe verliezen naar winst, of….

Als u meer wil weten over goed management, neem dan svp. contact op: 06-10 67 53 56 of mail ons.